søndag 26. september 2010

Men det virtuelle kan ikke erstatte det virkelige....

Som dere sikkert har forstått er jeg pro tekno - men det er noe den virtuelle verden virkelig ikke kan erstatte - og det er den læring som skjer ved ekte hands on undervisning og læring.


Hva er vel ikke større enn mestringsfølelsen når du har bygget din egen propellbil og du ser den fyker av gårde bortover bakken:)


I forbindelse med Forskningsdagene inviterte NTIO og andre barn og unge til forskningstorg i Drammen der de bl.annet skulle bygge sin egen propellbil.

Konsentrasjonsevnen og interessen var på topp blandt de i overkant av 100 barna som møtte opp.




På bildene ser du fornøyde barn og på bildet nederst ser du leder av NITO Buskerud (oi - det er jo meg, jo) som instruerer i kapping av kopperaksling og som samtidig snakker om varmeutvikling i metaller .....








4 kommentarer:

  1. Fine bilder fra en fin dag, Hanne. Kan ikke erstattes av all verdens blogging og denslags, men det er fint at du deler dette med oss andre.

    Ellers: jeg liker fiskedammen i venstremargen på bloggen din. Sosiale fisker sosm følger ivrig etter pekeren.

    SvarSlett
  2. Er imponert over din digitale kompetanse :-) du skaper mye liv i bloggen din. Morsomt å følge. I fare for å bevege meg over i det rent filosofiske lurer jeg på om ikke det virtuelle også er virkelig?

    SvarSlett
  3. Etter å ha fiklet med illustrasjoner - uten hell, vil jeg også gratulere med oppsettet. Det er noe av den samme problemstillingen jeg tenkte over etter en tur opp i høyfjellet. De digitale hjelpemidlene er hjelpemidler på linje med alle andre - som du viser noen av her.

    SvarSlett
  4. uuuu - liker den filosofiske vrien din Janne, ja hva er egentlig virkelig? Kanskje jeg tar det opp i mitt neste innlegg - eller kanskje ikke, vent og se!

    SvarSlett